Věčná otázka, kterou klienti řeší je, zda je SEO důležité a do jaké míry je nutné web optimalizovat.
Domnívají se, že SEO je něco tajuplného pro internetové vyhledávače. Optimalizace webu je však důležitá jak pro vyhledávače, tak pro uživatele. SEO je o pochopení, co a jakým způsobem lidé hledají.
Stanovení správné strategie má přímý vliv na umístění webu v rámci výsledků vyhledávání. SEO je tedy nedílnou součástí úspěchu vašich webových stránek.

KDY ZAČÍT S OPTIMALIZACÍ

Optimalizace webu pro vyhledávače je důležitá ve všech fázích života webu. Tedy již od prvopočátečního návrhu. Při návrhu webu je dobré se zaměřit na klíčová slova. Díky analýze klíčových slov získáte cenná data a díky nim lépe vytvoříte logickou architekturu webu, jak členit kategorie, u čeho bude stačit filtr a kde vytvořit samostatné vstupní stránky. Vstupní stránky musí mít vhodný textový obsah s vhodnými klíčovými slovy / long-taily a také související klíčová slova v rámci on-page faktorů.

ZABEZPEČENÍ WEBU

Při tvorbě webu se hned na začátku zaměřte na technické parametry, které jsou směrodatnými pro internetové vyhledávače. K nejdůležitějším faktorům patří zabezpečení protokolem HTTPS, ošetření duplicit a optimalizace pro mobilní zařízení.
Web je nutné optimalizovat tak, aby se vyhledávače snadno dostaly k důležitým stránkám. Pokud váš web bude komplikovaný a nesrozumitelný pro vyhledávače, nebudete se zobrazovat uživatelům ve výsledcích vyhledávání na požadovaných pozicích.

ON-PAGE FAKTORY

Obsah webu musí korespondovat s technickým řešením webu. Každá optimalizovaná stránka webu by měla obsahovat:

  • správně vyplněný „meta title“,
  • „meta description“,
  • textový popis na stránce zahrnující vhodný H1 nadpis,
  • interní prolinkování.

Obsah webu by měl být propojený přes prolinky (odkazy), které zvyšují hodnocení stránek. Vyhledávače tak budou mít usnadněné procházení webu. Samotný web by měl být přívětivý především k samotným uživatelům. Stránka musí obsahovat funkční a logické prvky, které navedou návštěvníka webu jednoduše a rychle k cíli.

ZPĚTNÉ ODKAZY

Problematice zpětných odkazů jsem se věnoval v předešlém článku Zpětné odkazy neboli linkbuilding.

PŘECHOD NA NOVÉ WEBOVÉ STRÁNKY

Je velmi důležité myslet na SEO při přechodu na nový web, kdy se často mění tvar URL adres stránek. Nesprávným nebo žádným přesměrováním URL adres vznikne velké množství neplatných URL se stavovým kódem 404 – Stránka nenalezena. Proto nezapomínejte při přechodu na nový web na správné přesměrování původní URL adresy na nové stránky.

JAK ČASTO OPTIMALIZOVAT WEBOVÉ STRÁNKY

Některé základní technické náležitosti stačí nastavit pouze jednou. Nicméně SEO je především o úpravách obsahu a cílení odpovědí na uživatelské dotazy. Proto je důležité obsah stránek neustále aktualizovat a doplňovat.

JAK SI MŮŽETE MĚŘIT A S SLEDOVAT CÍLE V RÁMCI SEO

  • Meziroční nárůst návštěv z organického vyhledávání.
  • Pozice webu na důležité klíčové fráze.
  • Počet návštěv z externích webů (zpětné odkazy).
  • Počet odkazujících domén (zpětných odkazů).
  • Počet návštěv jednotlivých stránek (články, produkty, kategorie).
  • Míra okamžitého opuštění stránek.

Pokud váš web nebude dostatečně optimalizovaný, vyhledávače ho nebudou správně zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Tím můžete přijít o potenciální zákazníky.

Rád vám pomůžu zjistit, jak je na tom váš web a poradím vám, jak ho dostat do kondice. Napište mi.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *