V předchozím článku jsme se zabývali důležitostí PPC reklamy pro e-commerce. Provozovatelé online obchodů se snaží využít efektivní strategie PPC kampaní ke zvýšení dosahu a prodejů. Naše specializovaná marketingová agentura se zaměřuje také na správu PPC kampaní a pomáhá klientům dosahovat vynikajících výsledků.

ANALÝZA PPC ÚČTU KLIENTA

Když se klient obrátí na naši agenturu s žádostí o analýzu svého reklamního účtu Google Ads nebo Sklik, nejprve na schůzce probereme důvody, které ho k tomuto kroku vedou. Chceme nového klienta dobře poznat a pochopit jeho potřeby. Následně si nasdílíme přístupy do reklamních systémů a naši PPC specialisté provedou detailní analýzu reklamního účtu klienta. Nakonec připravíme report s výsledky kontroly včetně našeho doporučení pro zlepšení výkonu.

Pokud v rámci kontroly reklamního účtu neshledáme závažné nedostatky, zákazníkovi doporučíme, aby si změnu agentury či správce PPC promyslel. V naší agentuře si zakládáme na tom, že ostatním agenturám a správcům zbytečně klienty nepřebíráme. Každá agentura k dosažení vytyčených cílů může používat jinou strategii a v tom neshledáváme žádné pochybení. Ale když zjistíme elementární chyby v nastavení účtu, laxní přístup k optimalizaci a vyhodnocování, tak je na místě uvažovat o změně správce PPC kampaní.

ČASTÉ NEDOSTATKY PŘI SPRÁVĚ REKLAMNÍHO ÚČTU

Pravidelně se setkáváme s případy, kdy klienti vyjadřují svou nespokojenost s neustálými personálními změnami PPC specialistů v rámci dané agentury. U velkých agentur je běžné, že zkušený manažer dohodne podmínky spolupráce se zákazníkem, ale následně se správa reklamního účtu předává juniorům, kteří se teprve učí práci s PPC kampaněmi. Tato častá rotace specialistů vede k chybám ve správě PPC účtů a může negativně ovlivnit celkový výkon e-shopu. Proto je současný trend i velkých e-shopů spolupracovat s jednotlivci než s velkými agenturami, kde je častá personální fluktuace.

JAK TO FUNGUJE V NAŠÍ AGENTUŘEA

U nás si dohodnete spolupráci s konkrétním marketingovým manažerem, který bude osobně na kampaně a jejich optimalizaci dohlížet. U nás neexistuje, abychom svěřili účet klienta někomu, kdo se správu reklamních účtů teprve učí. Vždy se snažíme poskytnout zákazníkovi nadstandardní služby a nezklamat jeho důvěru.

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY PŘI SPRÁVĚ REKLAMNÍCH ÚČTŮ

1. Agentury svému klientovi nedostatečně reportují výsledky PPC kampaní. Velmi často jim pouze zašlou hromadu čísel, ve kterých se člověk bez znalostí PPC reklamy vůbec nevyzná a nedokáže si vyhodnotit jejich úspěšnost.

2. Agentury nedoporučí klientovi návrhy pro zlepšení. Setkáváme se s tím, že co se na začátku spolupráce nastaví, v tom dlouhé týdny či měsíce pokračuje. A to je špatně. Klient by měl se správcem PPC kampaní aktivně komunikovat a za dané období a vyhodnocovat, co se povedlo, co se testovalo a jakým způsobem se bude pokračovat dál, aby bylo dosaženo co nejlepších výsledků. Klient by měl mít pocit, že je o něho dobře postaráno. Nestačí jen na konci měsíce poslat soubor nic neříkajících čísel!

3. Agentury si ulehčují práci na úkor výkonu kampaní. Opakovaně v účtech nalézáme nedostatečné / neúplné nastavení kampaní, reklamních sestav nebo samotných reklam. Jedna z nejčastějších chyb je špatné nastavení textace v responzivních reklamách ve vyhledávání. Zde je možné uvést až 15 nadpisů, ze kterých následně reklamní systém vyhodnotí ty nejvýkonnější, které dále používá. Agentury si ulehčí práci tím, že z 15 možných verzí nadpisů navrhnou pouze 3 a dále již reklamu neřeší. To samé platí s detailními popisy (max. 4), možnosti přidat k textaci obrázky produktu, název či logo firmy. Mnohdy tyto detaily v nastavení reklamních sdělení chybí a to může ovlivnit konečné rozhodování zákazníka při výběru produktu či služby.

4. Nesprávná volba klíčových slov. Nastavení nevhodných klíčových slov může způsobit, že se reklamy zobrazují cílové skupině, která není relevantní pro daný produkt nebo službu. Je tedy nutné provést důkladnou analýzu klíčových slov a vybrat ta, která odpovídají záměru uživatele a jsou relevantní pro obsah webu či e-shopu.

5. Nedostatečná optimalizace reklam. Častou chybou je nedostatečná optimalizace reklam, matoucí nebo nejasné reklamní texty, které můžou mít nízkou účinnost a snížit míru prokliku.

 

Máte pocit, že váš e-shop by mohl mít lepší výkon? Nejste si jistí správností nastavení vašeho reklamního účtu? Chcete mít přehled a získávat srozumitelné, pravidelné vyhodnocení kampaní za dané období?

Rádi vám provedeme analýzu nastavení a výkonu PPC účtů vašeho webu nebo e-shopu. Stačí nás kontaktovat 🙂

 

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *