PPC kampaně jsou účinným nástrojem pro získávání nových zákazníků, zvyšování návštěvnosti webových stránek, zvyšování prodejů, budování povědomí o značce, budování povědomí o produktu a nabízených službách.

Pokud ale chcete, aby byly vaše placené kampaně v systémech Google Ads a Sklik opravdu úspěšné, je důležité věnovat pozornost nejen jejich nastavení a pravidelné optimalizaci, ale také obsahu vašich webových stránek a e-shopu.

Velmi často se setkávám s názorem klientů, že za výkon placené reklamy je zodpovědný správce PPC kampaní. To však není úplně správně. Správce PPC kampaní nemůže ovlivnit vaši aktuální cenovou politiku, nabídku služeb, cenu za dopravu, kvalitu nabízených produktů, atraktivnost produktů atd.

Pokud budete například v e-shopu nabízet produkt, který je určen pro velmi úzkou cílovou skupinu, je dražší o desítky procent ve srovnání s konkurencí, je málo kvalitní, tak jen těžko vám s prodejem pomůže placená reklama a sebelepší správce PPC kampaní s tím nic neudělá.

To samé platí o dopravě a platbě. Někdo má nastavenou velmi drahou dopravu ve srovnání s konkurencí nebo nenabízí vyhovující platební metody. To vše má vliv na výkon obchodu a správce PPC kampaní to neovlivní.

Schopný správce PPC kampaní by však měl umět vyhodnotit tyto nedostatky a měl by vám navrhnout změny vedoucí ke zlepšení výkonu.

WEBOVÁ PREZENTACE

Velmi důležitým faktorem je webová prezentace. Webové stránky by měly být přehledné, snadno ovladatelné a měly by obsahovat relevantní informace. Zákazník by měl na webových stránkách snadno najít to, co hledá. Zjednodušeně řečeno, pokud zákazník na webu nenalezne daný produkt nebo informace do dvou kliknutí myší, tak odchází pryč. Informace na stránkách by proto měly být dobře strukturované a snadno dohledatelné.

GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ

První dojem uděláte jen jeden a většina zákazníků se jím podvědomě řídí. Pokud internetové stránky působí špatně, lacině, nepřehledně a zastarale tak uživatel s největší pravděpodobností ze stránek uteče ke konkurenci, která je více moderní, přívětivější, přehlednější a tím více důvěryhodná.

Dbejte tedy na kvalitu grafického zpracování stránek a produktů. Obrázky s nízkým rozlišením, s obrovskými vodoznaky, nesourodá grafika bez konceptu, špatně čitelné fonty a neslučitelné barevné kombinace jsou pohroma pro váš web. Těžko zákazníka přesvědčíte o kvalitě vašich produktů a služeb, když nebudete věnovat náležitou péči vašemu webu a jeho obsahu. Proč by měl zákazník věřit, že nabízený produkt bude lepší než kvalita vašeho webu?

NEPŘEHLEDNÁ NAVIGACE

Po prokliku na web musí mít návštěvník hned jasno, kde se nachází a jak se může na webu dál orientovat. Menu, nabídka, navigace a logické členění webu by mělo ulehčit veškerou další interakci bez složitého domýšlení či pátrání. Návštěvníkovi je nutné orientaci na webu maximálně ulehčit a zjednodušit, aby nemusel pátrat po hledaných informacích metodou „pokus-omyl“.

VYSKAKOVACÍ OKNA

Co vás při návštěvě webu dokáže nejvíce otrávit? Mě osobně nesmyslná vyskakovací okna všeho druhu. Chcete si přečíst detaily o nabízeném produktu a musíte se proklikávat hromadou vyskakovacích oken, které vás nutí k registraci, nabízejí slevy, odběry novinek a další rušivé nabídky. Prosím, nedělejte to. Příliš mnoho „otravných prvků“ snižuje důvěryhodnost vašeho webu. Proto vždy zvažte důležitost a frekvenci každého Pop-Up okna.

GRAMATIKA

Gramatiku vnímáme jako jistou známku důvěryhodnosti. Vyvarujte se tedy gramatickým chybám, překlepům, špatným překladům z cizího jazyka, nesouvislým sdělením např. generovaným umělou inteligencí atd. To vše zákazníka může odradit si u vás cokoliv nakoupit. Existuje plno on-line korektorů pravopisu, které vám doplní i chybějící diakritiku.

NEAKTUÁLNOST OBSAHU

Není jednodušší způsob, jak návštěvníka zpochybnit o funkčnosti vašeho e-shopu, jako když máte v blogu 2 roky starý příspěvek a poslední aktualita byla vytvořená na loňské Vánoce. Pokud budete mít na webu neaktuální informace, návštěvník nabyde dojmu, že už nepracujete.


Pokud si nejste jisti, jak zlepšit svou webovou prezentaci,
jak zefektivnit strukturu vašeho e-shopu, jak zvýšit jeho výkon, kontaktujte nás.
Provedeme analýzu současného nastavení stránek, projdeme nastavení PPC kampaní, navrhneme změny a pomůžeme vám je zapracovat.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *